Határtalanul pályázat 2021.

HAT-20-03-0476 pályázat

2021.

Ezúton szeretnék visszajelezni a 11. osztályt lezáró erdélyi útunkról:

A Szent András osztállyal  június 25-én indultunk el a Csillagösvény utazási iroda kényelmes, légkondicionált buszán Nagyvárad felé. Két sofőr váltotta egymást az úton, hogy ne kelljen sokat időznünk útközben. Nagyváradon csatlakozott hozzánk Márton Tünde, a honismereti vezetőnk, aki az egész út során lelkesen vont be bennünket a székely kultúra részleteibe, kísért bennünket, szervezett, kapcsolatot tartott ! A szállásunk és a vacsora is kiváló volt: vendéglátóink Nyikómalomfalván mindent megtettek azért, hogy otthon érezzük magunkat! Három-négyfős szobákban lakhattunk, volt közösségi terünk, egy nagy fedett teraszunk, ahol közösségépítő programokon vett rész az egész osztály késő éjszakáig. A szállásról csillagtúrákat tettünk, ezért nem kellett minden nap összepakolnunk és továbbindulnunk.

Útunk során végtelenül nagy vendégszeretettel fordultak hozzánk bármerre jártunk:  néptáncoltunk a Boróka együttessel ,  traktorral kirándultunk a Hargitára, majd túráztunk a hegy tetejére és megcsodáltuk a kopjafákat, kirándultunk a parajdi sószorosban, és jártunk a sóbányában, ajándékot vehettünk a helyi sóvágónál, szakmát tanultunk a vizimalomnál és a zsindelyezőnél, átéltük a gyimesi tanyavilág egyedülálló hangulatát, a szekerezést és a szalonnasütögetős falatozást a meglátogatott esztenán.

Maximálisan ajánlom minden osztálynak, hogy éljék át ugyanezeket az élményeket, induljanak el, mert nagyon várják őket és nem utolsósorban a megélt összetartozás érzése összekovácsolja a közösséget!